BEAUTY SLEEP AND DREAMS

torsdag 22 maj 2014

Kalklitir, sovrum, palladio
[ PIC FROM BEDROOM ]
bild från sovrummet

Skönhetssömn var det ja, om jag skall vara ärlig så blir det inte
mycket av med den saken. Måste försöka vända dygnet, men det tar emot!
Har alltid mer eller mindre i perioder varit ett nattbarn, har mer inspiration
och mer kreativitet om sena kvällar, ska jag måla om ett rum, ja då sker
det på natten, med hög musik som får hela huset att vibrera. 
Det händer även att jag möblerar om nattetid...Tur att jag
inte bor i lägenhet, stackars grannar! 

Skulle nog aldrig riktigt trivas i en lägenhet heller, tänk att aldrig kunna 
sätta sig vid pianot en sen kväll och plinka. Nej jag blir nog kvar i mitt lilla
hus här på laritstorp, trots att tankarna har farit fram och tillbaka
om hur jag skall göra. Det är ändå mitt barndomshem & jag
kommer ångra mig bittert om gör mig av med det. Och
vetskapen om att mina barn också kommer växa upp
här gör mig glad! Har alltid älskat detta hus...

Har under en längre tid känt för att bara komma bort härifrån, älskar
mitt lilla hus, men inte byn jag lever i tyvärr, man kanske kan flytta hus...fniss...
Då skulle jag leta upp en plats ganska öde, på en stor äng, där skulle
jag ställa mitt lilla hus och bygga ett stort växthus bredvid, och i
träden intill skall hängmattan hängas upp.


Vad vore livet utan drömmar...

Join the conversation!

Latest Instagrams

© L I V S G L I T T E R. Design by FCD.